Varför avskalat?

Varför är mitt hem så avskalat? Jag har fått kommentarer om att mitt hem ser ut som i en möbelkatalog.. Och jag vet att personen som säger det menar väl och att det är menat som en komplimang.. Faktiskt är det så, att många skulle vilja ha det så.. Men själv tycker jag att hemmet är för avskalat.. för städat.. Vart finns personligheten? Speglar ditt hem din personlighet? Jag vill att man ska se att här bor det någon!


Det ska finnas karaktär i rummet. De där små detaljerna som gör att det känns personligt och individuellt. Om man tycker att avskalat är ens stil så är det ju helt rätt!! Men jag tror att jag inte är sådan... Jag tror att inredningen i vårt hus är en dragkamp mellan min och Karlssons personliga smak. Han vill ha det kalt, stramt, avskalat.. jag vill ha mer färg, mer mönster, fler detaljer.. Är jag otydlig?? Känner ni likadant?? Jag vill ha mer karaktär i köket! Det ska kännas lantligt, utländskt, varmt och det ska finnas en känsla av gemenskap.. Jag vet inte vad.. men NÅGOT!

OK, nu har jag spårat ur.. ska nog gå och ta mig ett bad! Här är lite köksprodukter från Åhléns.. De svarta grytunderläggen har jag inhandlat för ett tag sedan, fast vita.. Det är en rolig detalj som gör serveringen finare.
image479

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag är mer mot det avskalade hållet, men samtidigt tycker jag inte det är snyggt när det är för kalt. Det gäller att ha någon sorts balans och det är inte alltid det lättaste. Hoppas på att en vardagsrumsmatta kommer att vara pricken över i:et. Kram Sandra

2008-03-06 @ 22:56:55
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Josephine

vet du, jag gillar också avskalat men min pojkvän är så extrem att han inte vill ha gardiner, mattor eller blommor. Fasar för den dagen vi ska flytta ihop haha. Bäst för honom att han kan kompromissa ;)
Tycker ditt hem är jättefint, iaf det man sett på bilderna :)
Kram, Josephine

2008-03-07 @ 08:44:28
URL: http://josephineandersson.blogg.se
Postat av: Malin Inspiration & design

Fattar precis hur du menar. En balansgång det där. :)

Postat av: jenny

Jag är nog mer åt det avskalade hållet fast med personlig touch:) Tycker att ni har ett jättefint hem. Trevlig helg!! Kram/jenny

2008-03-07 @ 11:26:43
URL: http://jennyshus.webblogg.se
Postat av: pia.b

Jag tycker ditt hem är jättefint! Det personliga är ju de utbytbara detaljerna , för mycket av de goda kan göra det plottrigt.
Vi med väldigt många familje medlemmar suktar efter rena välstädade hem.

2008-03-07 @ 14:42:45
Postat av: Linda P

Hmm, ja jag måste nog också säga att jag föredrar "avskalat"... Problemet är ju när man hittar så många fina prylar... Men det här med städningen är ju en helt annan grej, tycker jag. Jag vill inte bo i en svinstia och tycker om att ha undanplockat, men om andra vill ha det på andra sätt så okej för min del. Då behöver de ju dock inte komma med sura kommentarer... eller hur...

2008-03-07 @ 15:14:56
URL: http://livinglikelinda.blogg.se
Postat av: helen

jag är liksom som de flesta som kommenterat här mest för att ha det avskalat. "det man behöver och några detaljer extra för att få det ombonat". min mamma, som dock inte tillhör våran generation, är raka motsatsen. olika sorters blommor och blomkrukori fönstret, vitrinskåp fullproppat med dekoration, brödkavlar upphängda på söta band i köket och "fina" korsstyngs-tavlor som jag och min bror har gjort... men ja, det är ju ombonat och det är personligt och det är hemtrevligt men nej, det är inte modernt.

2008-03-07 @ 15:33:12
Postat av: Linda P

Nä men gud, jag tog absolut inte illa upp med ringarna!! Det är svårt ibland när man inte vet hur mottagaren läser det man skriver. Det kan liksom bli nåt helt annat. No worries :)
Jag menade t ex inte DIG när jag skrev det där om städningen. Alltså, jag menade folk i min omgivning som inte är så intresserade av att städa eller inte är lika ordningssamma. Då är det lättare att skoja om eller hacka på den som städar än att erkänna att man själv inte är så bra på det. Är du med på vad jag menar? Där ser man hur tokigt det kan bli.

Ha det fint nu! kram

2008-03-07 @ 16:53:06
URL: http://livinglikelinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0