Lite färg i bloggen

På senaste tiden har det mest blivit vit-gråa bilder på min blogg. Inte för att färgen spelar någon större roll egentligen eftersom innehållet i bilderna är det viktiga. Men jag tänkte att jag ändå ville fräscha upp med lite färger och bjuder på lite trädgårdsbilder idag!

Idag gick jag upp 7.00 tog på mig målarkläderna och gick ut och målade halva baksidan, andra strykningen. Sen åkte jag till min mami och lagade lite mat till henne, laxgryta med ris och sallad (vi äter mycket ris i familjen). Sen gick hon, jag och brorsan och la oss i dubbelsängen och tog en powernap, trodde jag. För när jag vaknade hade jag sovit i två timmar, morsan hade varit uppe ett bra tag och gjort iordning fika och brorsan hade diskat efter maten. Det är faktiskt en ganska märklig egenskap jag har, att jag kan somna när- och vartsomhelst. Det spelar ingen roll om jag är jättepigg, efter max 15 minuter sover jag. Jag vet med andra ord inte vad sömnproblem är. Jätteskönt!

Kom hem och sen satte jag och Karlsson igång och målade framsidan av huset, andra strykningen. Nu ska vi strax äta färsk rökt lax som Karlssons mamma kom med idag. Kan inte säga det tillräckligt många gånger att den kvinnan är expert på att skämma bort oss både med mat, prylar och omtanke!! Älskar henne!! ♥

Imon är det fredag! som jag alltid säger på torsdagar.


Syrenen har blommat ut, luktar ljuvligt!
image636

Äppelträdet blommar fortfarande till skillnad från plommonträdet
image637

Smultrrrrron!! Mmmm längtar efter dom!
image638

Tulpaner i många former
image639

Kommentarer
Postat av: Lisa

Så fina blommor! :D
Svar: Nej det är ingen ram runt, "bara" sänggavel. Jag är också lite i de tankarna på om jag ska köpa eller göra... ska se om jag kan få lite hjälp av pappa som är rätt händig, haha! :D
KRAM

2008-05-23 @ 12:08:22
URL: http://lisenis.blogg.se
Postat av: Susihus

Mmm så härliga trädgårdsbilder. jag bara njuter nu när jag är ute med hundarna, för alla blommor doftar så gott. Ha en härlig helg! Kram

2008-05-23 @ 15:44:41
URL: http://susihus.blogg.se
Postat av: StrandviksVillan

Oj så jättefint det blev på gården med stenläggningen och postlådan! Vill oxå ha...
Härliga blomsterbilder! Här hos oss är det inte alls så långt hunnet ännu.

2008-05-23 @ 16:10:02
URL: http://strandviksvillan.blogspot.com
Postat av: anna

Ni är så duktiga sötnos :) Stolt över er :)hoppas glassarna smakade ;)

2008-05-24 @ 00:49:33
URL: http://newhill.blogg.se
Postat av: Ivermerethe

Nice site - pity you have to go to such lengths to moderate it.

2009-05-15 @ 09:01:41
URL: http://ivermerethe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0