Rest In Peace Dishwasher

häromdagen vaknar jag av att Karlsson tassar in i sovrummet. 04.50 (det är då han går upp när han jobbar dagsskift). Han viskar försiktigt att han inte vill väcka mig men att diskmaskinen har läckt över golvet. "WHAT?!"
Trodde han att det skulle hjälpa att viska eller??? Stackars Karlsson.
Jag går upp och jojomensan. Vatten på golvet... "Fan också!". Fuktskada, nej nej nej!!!

Lite smått panikslagen börjar man undra om man har en försäkring som täcker, innerst inne vet vi ju att vi har det men man blir alltid paranoid. Karlsson ringer upp och vi får bara positiva besked. Försäkringen täcker, tack och lov! Det kommer folk hit och fixar och trixar så det inte blir fuktskada. VI får ett nytt golv betalat av försäkringsbolaget eftersom vårt gamla inte är äldre än fyra år. Diskmaskin får vi stå för själva eftersom vår gamla var från 1993. hehe!

Så nu får vi diska för hand... Inte det roligaste när man har blivit bortskämd med diskmaskin. Jag tycker dock att det kan vara ganska avkopplande med handdisk (jag vet, jag har konstiga idéer ibland). Men jag har inte TID NU!!

Nu har vi upptäckt en annan sak... möjligtvist fukt i garaget. Fuktskada, nej nej nej!!! Garaget ligger i suterräng, det ligger på en lägre nivå än huset. Inget mögel dock men det måste åtgärdas. VI har ringt till mäklaren; "dolt fel" tack och lov! Men jag har inte TID NU!! Nu kan de inte lägga markstenen förrän fuktskadan är fixad. Usch usch usch nu har vi tagit oss vatten över huvudet snart.. Hur ska detta drama sluta???

image598

Rest In Peace Diskmaskin, du var grym så länge du varade.

image599

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tur att det täckte i alla fall, även om det är tråkigt att det hände! Trevlig helg!

2008-05-09 @ 18:33:50
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: Sandra

Oj! Men vilken tur i oturen att försäkringen täckte iallafall. Ha en trevlig helg, kram Sandra

2008-05-09 @ 19:24:24
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Jenny

Nej, vad tråkigt! Men tur att försäkringen täcker det mesta...=) Kanske ska lyssna på J. när han säger att man inte ska köra diskmaskinen ex. när man inte är hemma och så utifall det blir nåt...? Handdiska är roligt, precis i början! =) Kramar!

2008-05-09 @ 22:03:55
URL: http://blushie.blogg.se
Postat av: Lisa

Oj som ni står på! Har ni målat klart huset nu? tror det kan bli riktigt snyggt med gråa knutar!
Usch vad tråkigt att diskmaskinen läkt! Roligt med nytt golv kanske? :D KRAM

2008-05-11 @ 09:45:52
URL: http://lisenis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0