Wiiee!!

Blir alldeles varm om hjärtat av alla gulliga kommentarer!
Tänkte att jag skriver ett inlägg och svarar på frågorna.

Färgen vi målar med heter Äggvit/Äggskalsvit. Den bryter lite åt gult för att den inte ska bli så skarp i och med att den målas på en stor yta. Den vita färgen vi hade förut på knutarna var kritvit, men det gjorde inget eftersom det var på en liten yta. Jag skulle nog rekommendera att måla med lite brytning. Majoriteten av dörrar och fönster som tillverkas idag är även de i äggskalsvit. Därför är det bra att använda samma färg till fasaden, annars ser fönstrena och dörrarna gula och skitiga ut.
Jag har inte NCS-koden, men de flesta färghandlarna vet vad äggvit är.

Märket vi använder är Demidekk Optimal. Japp, vi är demidekkare! =) Den färgen har fått många rekommendationer och har fått många "Bäst i Test".

Vi målar två strykningar på vårat, färgen vi hade innan är ganska skarp men ändå ljus så det räcker med två strykningar.

Måste även passa på och säga att våra grannar är helt underbara, vi kunde inte fått bättre grannar. Alla är trevliga, hälsar alltid, pratar alltid och några bjuder oss på fika när de anser att vi jobbat för länge.. De är helt underbara med andra ord.. Men det är just det.. Att jag ofta framstår som blyg i Karlssons närvaro (vilket jag inte alls är). Han pratar mest och därför vänder sig grannarna oftast till honom när vi pratar. Men jag blir ändå lite ledsen i ögat.. Men å andra sidan.. så får jag massa beröm här =D Ni är toppen!!

Kommentarer
Postat av: Z-R

Ni är verkligen duktiga.....
Vi köpt vårt hus 1 1/2 plans på 167m2 för ca7 månader sen och huset såg ut som f*n. Det är nu man verkligen börjar inse hur mycket jobb det är med att renovera upp det....Har så mycket utvändigt som ska göras...och vi gör med allt själva ibland får vi hjälp av min tvillingsyrra & hennes sambo eller någon kompis då vi har en dotter på 19 månader så är det inte lätt att har henne omkring...

Det blev verkligen kanon fint med den vita färgen....Längtar nu ännu mer på att få vårat hus färdigmålat....

Har en trevlig måndag/ Z-R

2008-05-19 @ 09:18:02
URL: http://www.hemoinredning.blogg.se
Postat av: Kristina

Tack för det svaret! Det var allt och exakt det jag ville veta :D Ha en bra dag! Kramar

2008-05-19 @ 12:46:49
URL: http://xtina.blogg.se
Postat av: Mari

Huset blir sååååååååååå fint!!!
Har sett reklamen för Demidekk, färgen är så bra att målaroverallen blir för liten tills nästa gång man ska måla. Enda nackdelen isf.

Köpa en bra färg är a till o, för hur kul är det att behöva måla om stup i ett, fast då kanske man kommer i målaroverallen....

2008-05-20 @ 07:17:49
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Kristinas Hus

Hej!

Du har en utmärkelse att hämta ut i min blogg!

Kram Kristina!

2008-05-20 @ 11:30:32
URL: http://kristinashus.blogspot.com
Postat av: Emilrachel

I like your website. Good job.

2009-02-17 @ 14:57:28
URL: http://emilrachel.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0