Det var bättre förr.. eller?

Vid den här tiden för typ tio år sedan satt jag vid en skolbänk i sjätte klass, en sådan som man fäller upp bordskivan på och kan förvara alla sina böcker under den. under bänkskivan fanns Backstreet Boys planscher uppsatta med häftmassa som förövrigt var det enda som fick mig att inte bita på naglarna. Man räknade dagarna till jullovet.

Det var snö ute och jag och mina kompisar brukade åka sjärtlapp och bygga farliga gupp så att man slog i svanskotan så att man nästan tappade andan. De flesta ville mula mig men vågade inte eftersom jag var känd för att knäa de stackars pojkarna på juvelerna så fort de rörde mig.

Vid den här tiden för tio år sedan var föräldrar jobbiga, de skulle veta så mycket och kunde inte begripa hur man kunde vara kär i en person och vara kär i en annan dagen efter.

"Fucking jävla kukÅmål" var den vanligaste repliken eftersom den gick på bio för tio år sedan.

Jag vet detta eftersom jag läste det i min dagbok med datumet 1998-11-22

Kommentarer
Postat av: Jennica med vit inredning

Backstreet Boys var grejer det :)

2008-11-30 @ 02:27:28
URL: http://catylicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0