Myskväll

Grrrrrr... jag var så arg idag så jag kokade! Karlsson har varit på operation, (inget allvarligt), och han ringer mig när jag är på väg hem från jobbet och säger att operationen gick bra och att jag ska komma. Han låter lite vimsig i telefonen och jag åker dit. Där blir jag stoppad av en sköterska som säger att det inte passar att jag träffar honom just nu eftersom han är trött och sover. Hon säger att jag får vänta i väntrummet och jag frågar om han blev nersövd och hon svarar undvikande på min fråga. Jag frågar hur länge det kan tänkas ta, eftersom jag var jättehungrig, hon ger mig inget vettigt svar.

Vad är detta??!!! Jag kritiserar inte hennes beslut däremot hennes bemötande. Vafan jag är hans sambo!! Jag har rätt att veta!! Hade hon behandlat mig likadant om jag sa att jag var hans fru??
Karlsson berättar sedan att det var HAN som sa åt henne att hon kunde be mig vänta (det tog bara en timme). Och han berättar också att han inte alls sov men han låg på uppvaket så det skulle bara vara besvärligt för mig att vara där.

Ooooh vad jag kokade.. varför ljög hon? Hade hon berättat att HAN hade bett mig vänta hade jag inte oroat mig så mycket. Jag blev orolig att HAN skulle bli orolig om jag inte dök upp.

Blev så ledsen, precis som om jag skulle besvära honom. Vissa inom vården har kompetens kunskapsmässigt, men vissa idioter borde fan hålla sig borta från patienter. Nu talar jag inte nödvändigtvis om dagens sköterska,, har blivit dåligt behandlad fler gånger.



Så måste jag bara säga att jag njuter av hösten. Det öser ner utanför och min älskling ligger i soffan och väntar på mig, snart börjar idol. Jag har varit i trädgården och skördat lite plommon. Massa ljus tända, brasa tänd, varm, nyduschad i pyjamas... Det börja mörkna tidigt.. MYYYSIGT!
Jag vet att många avfärdar min positiva syn på hösten, kan bara inte hjälpa att jag älskar den!




Kommentarer
Postat av: Mia

Vilken bra inställning: njuta av hösten. Du har helt rätt. Det gäller att ta vara på varje årstid och göra det bästa av den.



Kram Mia

2008-09-11 @ 22:39:39
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Anonym

Mysigt :)

2008-09-13 @ 18:31:50
URL: http://pinapina.blogg.se/
Postat av: Ana

Åååå vilken underbar blogg du har...Vilken enorm skillnad det blev på huset...wow...ytterdörrarna är hur snygga som helst! Jag återkommer verkligen:-)

2008-09-15 @ 07:25:06
URL: http://friskisense.blogg.se/
Postat av: Mami

Alla vi har möt otrevliga människor en gång eller flera gånger i livet och ibland gäller att ignorera bemötande eller markera att man förtjänar att bli bemöt på rätt sätt. Det finns många som jobbar inom vården som inte borde vara där men det finns också de som är så mänskliga och trevliga att man känner sig väl bemöt.

Ang. hösten så älskar jag alla färgen på löven och dess olika nyanser.

2008-10-26 @ 23:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0