Shuuuhuuu

Ok nu var det ett tag sen igen som jag skrev.. men det är mycket att fixa angående lägenheten. Vi har varit på kvik och HTH och bestämde oss för att välja ett Kvik-kök. Vi fick bättre bemötande där, det kändes inte lika stressat som på HTH. Dessutom fick vi mer material från Kvik, vi fick en 3D bild på köksförslaget, broschyrer med vitvaror och ett billigare kostnadsförslag. Plus att deras snickare finns tillgängliga tidigare än HTHs snickare.

Jag trodde att det skulle bli lätt att välja ett kök. jag har ju vetat ungefär vad jag vill ha.. men sen ska man välja handtag, fläkt, blandare osv. Sen får man alltid göra vissa ändringar.. idag var snickaren och köksplaneraren och tittade på lägenheten.. Det vissar sig att det går rör till höger om diskhon vilket krossade våra planer om att ha en diskmaskin där =/ men det löste vi med att vi får ta en mindre diskmaskin, vilket ledde till att vi måste ha en diskho med avrinning eftersom vissa saker måste diskas för hand... Det är fan inte lätt, det är roligt men ibland får jag strutssyndromet och vill bara skita i allt o låta någon annan ta dom svåra besluten.

I vardagsrummet visar det sig att det ligger sand under parkettgolvet som ska bytas. Om vi ska ta bort golvet och sanden måste det förmodligen flytspacklas.. det kommer att gå på en 30 000...

Vi har redan fått nycklarna men som sagt flyttar vi inte in förrän golven, väggarna och köket är klart.
Jag har tagit bilder idag med den nya kameran. Har mormor och morbror på besök nu bara och morsan ropar från köket att jag ska komma och vara social =)
Jag försöker lägga upp dem ikväll

Kommentarer
Postat av: Mirry

Ska man välja ett traditionellt påskägg eller ska man kanske ta ett lite trendigare?! Jag har beslutsångest, hjälp mig ;)

2009-04-09 @ 21:12:33
URL: http://www.arntyochmirry.se
Postat av: Malin Inspiration & design

Vad spännande med nya lägenheten. :)

Hoppas du har haft en fin påskhelg. Kram

2009-04-12 @ 19:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0