Människovän



En stor irritation som kan uppstå hos mig är när personer inte kan respektera en annan persons åsikter.. När det handlar om olika religioner eller tron på ett liv efter detta till exempel. Folk kan hamna i stora diskussioner för att dom inte lyssnar på varandra.. Man behöver inte tänka eller tycka likadant som den andra.. Men man borde respektera den andras åsikter och att försöka omvända en annans persons tänkande är bara respektlöst...

Jag har märkt att jag inte förstår personer som värdesätter ett djur framför en människa.. Jag försöker att respektera deras sätt att tänka men inombords kokar jag av irritation.. Missförstå mig inte, jag är emot djurplågeri..

Jag har sett personer som ger sina husdjur mer kärlek än till sina egna barn. Jag har observerat att vissa far väldigt illa av att höra om djurplågeri medan barnmisshandel eller mord inte berör dem lika mycket.. det är absurt!! Finns det någon annan art på jorden som tar sig an och skyddar andra djurarter om de inte drar nytta av det? Ett lejon avstår inte från en måltid bara för att den tycker synd om antilopen..

En kollega bad mig plocka upp mitt nyutspottade tuggummi en gång för att "det är hänsynslöst mot måsarna som kan sätta dom i halsen om dom tror att det är mat"... jag plockade givetvis upp tuggummit, men inte av hänsyn till måsarna.. utan av hänsyn till småbarn.. vilket jag var noggrann med att påpeka för henne.

Som sagt.. Jag försöker respektera personer som tycker annorlunda än mig men jag har ingen som helst förståelse för det tänkandet.. jag är emot djurplågeri och människor som gör det för att underhålla sig själva är knappast friska i huvudet.. men om någon sätter en liten sälunge jämte en bebis framför mig och ber mig välja.. så skjuter jag sälungen.. utan att tveka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0