Uppläxad i tvättstugan

Gick och la mig klockan 04.00 i natt men kunde inte somna, sista gången jag tittade på klockan var hon 05.39. Låg och vred och vände på mig och antingen var det för varmt eller för kallt.

Jag hade bokat en tvättid idag mellan 07-12.
Ställde klockan på 10.00 och gick upp i tid för att gå ner och slänga in den lilla tvätt jag hade. Nere i tvättstugan står en gubbe med sin tvättkorg och tittar på tiderna som är bokade.

Jag hälsar glatt och säger att "nu ska det tvättas!". Han blir tjurig och läxar upp mig. "Om du inte utnyttjar din tid två timmar efter att din tvättid börjat är den förbrukad!".. Jag blir chockad och börjar leta efter den där reglen bland alla papper som hänger i tvättstugan men hittar inget. Jag var ändå först med min tvätt på plats så jag slängde in den.

Ringde upp vice värden för säkerhets skull och hörde med henne. Och det stämmer.. Gubben hade rätt. Jag sa till vice värden att jag verkligen behövde tvätta men hade andra ärenden på morgonen som gjorde att jag inte kunde börja tvätta i tid (ärende= jag sov). Hon tyckte att jag kunde ha skrivit en lapp och att jag skulle läsa igenom ordningsreglerna en gång till. Regler som vi fick i en mapp, tillsammans med en massa andra papper, när vi flyttade in.

Jo jag har läst dom.. men inte fan kommer jag ihåg alla..

Tro mig, dom äldre kommer ihåg.. och följer man inte dom slaviskt så blir man uppläxad =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0