Inredning och butikskommunikation

Då och då får jag frågor här på bloggen angående utbildningen jag gick..

Den heter Inredning och butikskommuniaktion och jag läste den på universitetet i Växjö.
Klicka HÄR för att komma till deras hemsida och läsa om programmet..
Och fråga gärna mer om ni vill veta något om vad jag tyckte osv så svarar jag bland kommentarerna.. så kan jag hänvisa folk hit i framtiden som vill veta mer om programmet.

Vill även tillägga att det är över två år sedan jag gick programmet, det är ett relativt nytt program och det förvånar mig inte och jag hoppas att det fortfarande utvecklas till ett bättre program. Det innebär att det kanske inte längre är så som jag upplevde det..

Fråga på!


Kommentarer
Postat av: Amie

Hej hej,,

Jag googlade lite på internet on Butikskommunikation utbildning och då såg jag din blogg=)

Tänkte fråga dig om utbildningen efetrsom jag funderar på att kanske gå den..

Som jag förstått är utbildningen på 2 år..Är det tufft?? Är det mycket ekonomi/matte i utbildningen ???

Jag har ingen erfarenhet sedan tidigare mer att jag har en Handelsutbildning=))

Tacksam för svar!



Mvh

Amie

2009-12-15 @ 17:36:45
Postat av: Cladde

Det var längesen jag gick den utbildningen nu. Den är relativt ny och förändras hela tiden med varje år som går. Ja den är på två år och visst var det tufft ibland men om man vekrligen är intresserad av inredning, marknadsföring med mera så blir det mycket enklare då det är roligt att plgga, inte som på gymnasiet. Ekonomi är en del av utbildningen. Om du inte är intresserad av ekonomi, marknadsföring, varumärkeshantering med mera skulle jag inte rekommendera dig att gå utbildningen. Det är nämligen en del av den och hela utbildningen är ju att sammankoppla den ekonomiska delen och design. Vill du bara läsa design/inredning finns det andra utbildningar som enbart fokuserar på det.



Jag vet inte hur det är nu men har för mig att dom kräver att man har ett års yrkeserfarenhet. Det hade dom tagit bort när jag gick utbildningen och på ett sätt tycker jag nog att det är bra att dom satt det kravet så att man har något att referera till. Har du fler frågor är det bara att fråga på =)

2009-12-15 @ 17:42:41
Postat av: Matilda

Hej!

Även jag lyckades komma till din blogg via google. Jag hittade utbildningen igår och tycker att den värkar väldigt intressant.

Mitt stora problem är att den ligger i Växjö, tänkte höra hur du tyckte det var som studentstad? Trivdes du?

Vilka ämnen läser man? Är det även praktik med i utbildningen?

Vad har du för jobb idag? Tänkte om det var enkelt för dig att få jobb efter utbildningen.

Jätte tacksam för svar.

Mvh

Matilda

2010-01-05 @ 16:34:54
Postat av: Caroline Lundberg

Hejsan! Jag har en liten fråga till dig, men först riktigt snygg sida:)

För drygt en månad sen skickade jag in mina arbetsprover till Inredning och butikskommunikation och har nu gått vidare till intervjun:)

Som väntat är jag helt galet nervös och tänkte höra om du har något tipps till mig om hur intervjun går till osv. Som det ser ut nu på informationen de skickade så ser det ut som att det skulle vara en grupp intervju. Var det så på din intervju eller hur var den?

Tack på förhand.

Mvh

Caroline

2010-06-07 @ 20:58:59
Postat av: Anonym

Halluu!!



Kan inte låta bli att kommentera. Jag går utbildningen och ska börja mitt andra år nu (helt sinnes!!) tiden går på tok för fort! Precis som ni gör nu (googlar bloggar) gjorde jag förra året och då hittade jag en tjej som gick utbildningen och en som hade sökt den. Hon som gick hoppade tyvärr av. Jag tror att hon som så många andra hade hoppats på något annat. Utbildningen är bra men det är ingen inredningsutbildning, man blir inte inredningsarkitekt. Kan verka självklart för några men inte för alla. Det är en hel del ekonomi, vissa har svårt för det andra inte. Själv tyckte jag inte att de kurserna var så betungande och jag är varken ett geni eller en plugghäst. Men visst är det designkurserna som man är där för. De har lagt upp kurserna varannan ekonomi och varannan design.



Tjejen som sökte lyckades precis som jag att komma in och visade sig vara en helt galet skön tjej. Det måste jag faktiskt tillägga att de i min klass är ett riktigt härligt gäng och vi alla delar ett intresse. Samtidigt är vi väldigt olika och vill väldigt olika saker. Men vi formar utbildningen efter det som vi själva vill.



Att plugga i och flytta till (!!) Växjö kanske skrämmer många. Okej visst, Växjö är en liten stad men den är mysig. Till Växjös fördel så är campus ett stort plus och som student sparar man mycket eftersom allt finns där förutom nya kläder och systemet. För det får man åka in till det lilla centrum som finns. Men studentlivet är helt klart godkänt beroende på hur mycket studentliv som man vill leva.



På intervjun så var bara dig själv (ni kanske redan har haft den). Eller försök att tona ner nervvraket inom dig. De ställer bara motfrågor för att de vill se hur du klarar av att förklara det du har gjort. Om det inte går bra så är det inte hela världen. Har du ett starkt arbetsprov så kan du nog ta det ganska lugnt. Jag tyckte att de var astaskiga på min intervju och blev bombis på att detta kommer nog inte gå vägen men det gjorde det ändå.



Kommer ni in så är mitt tips att lära känna så många som möjligt utanför klassen. Då kan man komma billigt undan när det gäller studentlitteratur, anteckningar och sammanfattningar.



För att avsluta och sammanfatta så är jag nöjd med min utbildning. Jag trivs och vill bara att sommaren ska ta slut. När jag började var jag mer inne på inredning men efter att ha pluggat marknadsföring så måste jag säga att jag har faktiskt fastnat för den biten och funderar på att ta ett tredje år marknadsföring för att få en kandidat.



//My

2010-07-12 @ 08:52:00
Postat av: Novalie

Schysst design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2011-07-12 @ 22:29:20
URL: http://djurförsäkring.net
Postat av: Erika

Hej!

Jag ska söka inredning och butikskommunikation och ska börja med arbetsproverna snart tänkte jag. Kan ni ge några tips när jag ska göra dem? Jag har aldrig gjort nåt sånt innan!

/erika

2011-10-14 @ 17:50:24
Postat av: Vanessa

Jag tycker att du har en asgrym sida! Har du lust så slå även ett öga på min :).

2012-03-18 @ 20:29:04
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0