18 januari 15:30

Det är tvá veckor kvar kvar tills jag ska áka hem. Tiden gár alldeles för fort just nu.
Ni vet när man kommer till ett ställe där man känner att man verkligen passar in? Sá känns det för mig... Trots att jag aldrig hade mött dessa människor tidigare känns det som om vi känt varandra hela livet. Trots att jag blivit uppfostrad i en annorlunda miljö av andra människor känner jag mig som en av dem. Det máste ju vara generna liksom.. hehe.
Jag har anpassat mig väldigt fort här. Att bo i Sverige är en lyx. Allt är sá fräscht i Sverige. Jämn asfalt pá vägarna, bättre löner, fräsch luft, städade gator, moderna byggnader, bättre förutsättningar att klara sig helt enkelt. Här är det dálig luft i städerna, trafiken är kaotisk (en dör varje dag) gamla bilar (faller nästan ihop) det finns mycket fattigdom här om man máste passa sig för tjuvar vart man än gár/är.
Jag klagar inte, som sagt har jag anpassat mig väldigt snabbt och numera tänker jag inte sá mycket pá det. En PS3a kostar 5000 sek här =/ i Sverige ligger den pá 3000 sek har jag för mig.. Dessutom fár nyblivna mödrar bara 3 mánaders ledighet.. Pappor fár bara tvá dagar. Sjukt..
Min spanska har blivit bättre och bättre... Ibland kan jag inte ett ord och jag försöker förklara det istället. Eller sá säger jag det pá svenska om min pappa är i närheten sá översätter han det át mig. För trots att det nu är 24 ár sen han flyttade frán Sverige kan han fortfarande en hel del faktiskt.
Vi har varit pá mánga olika stränder, jag har varit ute och dansat med syster och kusin. Vi har varit och sett el clasico mellan Nacional och Peñarol (Nacional vann, yaaay) Vi har spelat poker med bönor och ätit en jävla massa (vill inte ens ställa mig pá vágen.. fár en chock och dör hehe)
Jag már iallafall underbart bra. Sá bra att jag hade kunnat tänka mig att stanna här en längre tid.. Inget som kommer att hända ändá.. Har ju min andra familj i Sverige och trivs bra där borta. Men med min utbildning och sprákkunskap har jag bra förutsättningar att lyckas här.
Det kommer att bli svárt att ta farväl och jag kommer definitivt att komma tillbaka.

Kommentarer
Postat av: mariela (mami)

Jag förstår precis vad du menar, vet exakt känslan. Här har man nästan allt, mat på bordet, jobb, om man sparar klokt så kan man åka på semester, vi har bekvämlighet, men varför känner man sig så tomt, så ensam?? Kan det vara vädret?? Jag vet inte, men ibland känns som det fattas nåt i ens liv. Jag säger inte att jag är olycklig, jag har det bästa i mitt liv, NI...mina barn...ni är meningen i mitt liv. Om du anser att du är lyckligare där borta trots omständighheterna, så stödjer jag dig om du vill testa och bo där ett tag. Testa!! Det viktigaste är att du mår bra och känner dig komplett. Vad är man? är jag svenskt eller chilenskt? jag är lite av varje!



Esa sensacion de pertenecer a algo o alguien es importante. En veces uno se siente en gallinero ajeno, no eres ni lo uno ni lo otro. Que soy y quien soy, tu identidad es importante y tu te indentificas con la gente alla a pesar de la pobreza, de las incomodidades, si es alla que te sientes completa, si es alal que sientes que vives, entonces te apollo, prueba por un tiempo y sale de la curiosidad. Si te va bien bueno decides que haras y si no te regresas. Yo entiendo perfectamente lo que sientes, yo no se que soy. Soy chilena? soy Argentina? soy Sueca?? Que soy??!!! Soy de todo un poco.

Porque te amo y aunque te extrañaria eternamente te dejaria ír, porque tu felicidad es mi felicidad. Mi bebé!!

2010-01-20 @ 15:03:01
Postat av: Yiya

hej kotingo, jag blir glad att du har det bra, har kollat många gånger på din blogg, för att set om du hade mer nyheter om hur du har det, det känns sjönt att du trivs trots omständigheterna med fattigdom, kan tänka mig att det är mycket annorlunda där.

tänker hela tiden på dig du är värd all lycka, du en finn människa älskar dig jätte mycke kotingo. vill bara att du ska ha det bra. det glädje mig att kunna läsa att du trivs, vi ses snart kotingo, är det så att du tycker att du passar och bättre möjlighet att lyckas där så är jag med dig kontingo, du har en möjlighet som ingen annan i våran familj har fått, NJUT JÄTTE MYCKET. älskar dig

2010-01-21 @ 20:41:31
Postat av: Elena

Näääär vi endå är på gång och är så kärleksfulla min lilla fetknopp så kan jag ju börja med att säga att jag HELST inte vill att du flyttar dit(inte för att du har sagt det men endå!) för jag är självisk jag vill ju ha dig här hemma :D MEN om du skulle måste du faktiskt skaffa ett STORT hus så vi alla kan bo med dig :D eller jag iallafall. HAHA. Fyfan va glad jag är för din skull och jag älskar dig superduper mycket min stora systerdotter :D <3

2010-01-21 @ 21:34:18
Postat av: Cladde

Fan vad söta ni är :D älskar er jättejättemycket!! Massor med pussar och kramar!!! =D hihi

2010-02-10 @ 16:03:51
Postat av: Iris

Jag tycker att du har en riktigt nice blogg! Har du tid så slå även ett öga på min :D.

2011-07-11 @ 02:20:11
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0