Uruguay

Flyget mellan Madrid och Montevideo var ganska bekväm.. bara det att jag inte kunde sova.. Försökte som fan men det var omöjligt.. Lág och blundade med hörlurarna i öronen och ipoden pá högsta volym... tror ni inte att jag missar middagen?? Sá typiskt mig.. sen kunde jag inte somna bara för att jag var hungrig...
Fick tvá-tre timmars sömn och när jag sedan vaknar och tror att vi nästan är framme kommer jag pá att det är tre timmar kvar pá resan.. jag hade glömt ställa om klockan. Gubben jämte mig (en spanjor i 50ársáldern) kunde inte heller sova sá vi började snacka. Vi började prata om pengar och han undrade om vi hade Euro i Sverige. Jag berättade hur det lág till och tog upp väskan för att visa honom den svenska kronan. Hittar inte min plánbok.
Den är spárlöst försvunnen.. Fan ocksá. Jag fick panik.
Det första jag gjorde när planet stannat var att sätta igáng mobilen och ringa hem till Sverige för att fá Visakortet spärrat. Inte jättefarligt ändà.. det enda jag hade i plánboken var mitt VISA, mitt körkort och 200 svenska kronor.. Fick även mitt körkort anmält till transportstyrelsen.
Inte sá farligt som jag sa men ändá trákigt att börja sin resa med trákigheter.
Mötet med min biologiska pappa och syskonen var häftig som fan. Fällde en liten tár men det var inte sá dramatiskt.. Trivs bra här borta, vi har grillat mycket, badat, ákt sandboard och ikväll kanske vi ska ut och dansa med min syster och hennes kompisar.. Fár se hur det blir..
Pá lördag ska man fira min födelsedag.. Det kommer en del folk och det ska grillas en jävla massa!!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2011-05-07 @ 01:45:20
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: Samcarmen

really enjoyed the site even learnt a few things on the way, keep up the good work.

2011-11-28 @ 08:11:12
URL: http://samcarmen.blognext.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0