Så stolt över mig själv!

image52


Jag har suttit dag in och dag ut (nästan iallafall) med detta examensarbete i snart 9 veckor.. Jag har jobbat helt själv och är riktigt stolt över mig själv! Jag har vid denna tidpunkt hunnit skriva klart mitt arbete och har inte så mycket kvar på skissarbetet. Sen ska jag förstås göra en snygg presentation av det hela och det tänkte jag ägna nästa vecka åt.. Jag är så stolt för att jag klarat att göra arbetet själv.. så glad att jag har bra koll på tiden och haft bra självdisiplin... Men det finns alltid en glädjedödare..

Idag ringde jag min lärare för att ställa lite frågor eftersom jag skulle tillämpa hennes feedback från förra handledningen i mina skisser och sen skicka tillbaka dem till henne så hon kunde godkänna dem.. Får man höra att man är duktig då? Nej, man får höra en massa negativt.. man får höra vad jag borde ha gjort för 4 veckor sen och att det inte är bra att det inte blev så... SÅ?!! det var fyra veckor sedan! vad kan jag göra åt saken nu? Med en misstänksam röst börjar hon ösa på med saker som hon tror att jag inte har tänkt på.. har du koll på det? men har du gjort det? har du hunnit detta? PLEASE!

Hon har mycket erfarenhet och det märks när man får handledning.. detta tycker jag är jättebra. men det finns noll pedagogik där.. För några veckor sedan fick jag ett utbrott över telefon och höjde nästan rösten för jag blev så upprörd.. Hon anklagade mig för att jag inte visste vad mitt arbete gick ut på.. När jag hela tiden försökte berätta för henne vad jag ansåg att mitt arbete går ut på, så avbröt hon mig.. HELA TIDEN! Tills jag fick mitt utbrott och sa att hon skulle vara tyst så jag fick prata till punkt... hon var så tyst i 3 minuter att jag trodde att hon lagt på... Det visade sig att jag HADE TÄNKT RÄTT... så tar hon åt sig äran och säger: "det var bra att jag "pushade" dig så att du fick ut vad ditt arbete verkligen handlar om".

Nu går jag runt och är skitstressad för att det känns som att jag har skitmycket kvar att göra och inte kommer att hinna... Jag vet innerst inne att jag kommer att hinna och jag vet att jag har mycket att göra... Men telefonsamtalet idag fick mig att se det som något negativt istället för att tänka: "Ja! kom igen Cladde! detta klarar du finemang!"
Tänk att en person kan förstöra hela ens motivation... Men jag ska kasta det åt sidan! Omedelbums!

Åhh... nu har jag lättat mitt hjärta =D va skönt! imorgon är det nya tag igen! examensarbetet som gäller då... VAD UNDERBART ROLIGT!!!

Vad tycker ni Pib:are?

Bild tagen från http://www.lillagalleriet.nu/Eget.htm

Kommentarer
Postat av: freja

hoppas det går bra med ditt examensarbete:)

2007-05-19 @ 00:33:45
URL: http://frejaochlisas.blogg.se
Postat av: Nadia!

good!

2007-05-19 @ 00:42:17
URL: http://nadiainstockholm.blogg.se
Postat av: Stina

om det är Dana du haft som handledare kan jag bara säga GO CLADDE! Du har inte bara klarat arbetet själv, du har dessutom lyckats hantera Dana utan att bli nedtryckt. Det är det inte alla som klarar! Och jag blev grymt imponerad av ditt material du hade till utställningen. Verkligen!

2007-06-03 @ 19:53:56
Postat av: Jullan

Kan vi inte bara enas om att Dana inte är lämpad för lärar rollen över huvudtaget? Känns som att alla hade problem med henne.. jag fick så stora att jag blir tvungen att komplettera. Och kanske först nu fick jag lite, och ytterst lite, bättre direktiv om vad hon egentligen ville ha. Som tur är så är det Miguel som tar hand om det hela nu. HOppas ni får det fint i ert nya hus!!

2007-07-08 @ 22:09:43
URL: http://jullan.blogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0