Vad längesen...

..det var jag skrev här sist..

Jag har gått och tänkt på att jag måste uppdatera här snart men det har varit så himla mycket att göra hela tiden. Jag är fortfarande kvar på IKEA. och eftersom jag pendlar från Växjö har jag nästan ingen tid över till annat. Jag kommer hem 18.20 varje dag och måste lägga mig 21.30-22.00 eftersom jag går upp 05.30 varje morgon.

Men jag har ju hållt på och pendla nu sen i våras så man börjar vänja sig. Jag kan ju berätta att jag har fått förlängt en vecka på IKEA. Min chef berättade att hon har blivit tillfrågad om det fanns någon som kunde hjälpa till att inreda värdshuset (resturangen) eftersom det kommer så många gäster under utställningen som ska sova och äta där. Det blir då att dekorera bord och lite annat kul. Jag blev skitglad och hon sa att hon frågade mig eftersom hon var jättenöjd med min insats (vill inte låta skrytsam utan vill dela med mig av den beröm jag fått som fått mig att gå på moln hela veckorna!) Jag har ju inte fått inreda så mycket under dessa tre veckor eftersom de ytorna jag är inredningsassistent för inte kommit igång än, det blir nu i veckan. Men jag har huggt in där det behövs, målat, spacklat, snickrat, monterat möbler, sytt, strukit och städat. Och det är verkligen inget jag suckar över, tvärtom har jag haft jätteroligt och jag har lärt mig så mycket!!

Jag har sett och lärt mig mycket om samarbetet mellan snickare, målare och inredare. Att det måste finnas bra kommunikation. När jag hjälpte till att snickra podier så fick jag t.ex. lära mig att jag måste skruva in skruvarna en bra bit för att målaren ska kunna spackla över det bra sen. Sen blev det ju så att det blev jag som fick spackla de här podierna och jag fick ju känna på hur jobbigt det är när snickeriarbetet inte var fullständigt. Det har varit så nyttigt!

NU under Julen har jag fått tillfälligt säljjobb på Åhléns i Växjö.. Förmodligen blir det på hemavdelningen, skitkul!! Allt känns så bra just nu och även om jag inte har något fast jobb än så tycker jag att det rullar på bra och att jag har lärt mig massor! Jag är så hungrig på kunskap och erfarenhet nu. Vi får se vad det blir av mig sen. Inredning eller butikskommunikation blir det iallafall!


Kommentarer
Postat av: Vincenthelena

Thank you for producing such a down to earth site.

2009-02-18 @ 09:51:07
URL: http://vincenthelena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0