Helt slut!!

Har suttit framför datorn i lite mer än en timma.. vad har jag gjort? Ätit och spelat The Sims 2 (är helt besatt av det jädra spelet!) Jag är helt slut i hela kroppen!

Började jobba för IKEA of Sweden igår. Det ska byggas en utställning för "IKEA-folk" från hela världen. Utsällningen ska visa IKEA:s sortiment, nya produkter men även gamla. I lokalen ska "ikeanerna" ha work-shops, äta, m.m. Det är alltså denna utställning vi ska hjälpa till att bygga och inreda. Inredarna  har redan planerat allting men det finns mycket ansvar över åt oss inredarassistenter också.

Just nu finns det inte så mycket att göra. Man går runt och försöker göra någon nytta. Snickrarna håller ju på för fullt och målarna också så än kan vi inte sätta igång. Jag ringde några samtal för att "fixa" skumgummi till sitsar som ska sys.. lite sådana små ärenden...
Projektledaren hittade en rum som de aldrig lagt märke till innan... detta ska bli det nya fikarummet.. så det var med stor entiusiasm som jag åtog mig ansvaret att måla om de mintgröna väggarna till vita... Tog med mig snickarbyxorna som Karlsson köpte till mig.. jättepraktiska vid sådana här små jobb. Jag har kört med mysbyxor innan men de brukar aldrig ha fickor och de åker ofta ner över rumpan när man böjer sig ner... Bra investering de där byxorna må jag säga!

Dessutom har jag en enorm tendens att bli totalt skitig när jag ska vara i trädgård eller måla etc. Det är något jag alltid haft. Jag var det där barnet som inte orkade hålla mig innanför linjerna när man skulle måla i sådana där ritböcker med färdiga illustrationer..  Just av denna anledning fick förlovningsringen hänga i halsbandet idag.

NU är jag helt slut i kriooen. Jag var helt yr när jag kom hem, somnade på bussen (Och då är det ILLA!) Hade som tur var mat från igår som jag bara värmde. Nu är klockan 20.05 och jag ska ta mig ett bad.. sen ska jag ta mig fan (ursäkta) krypa ner i sköna sängen!!!

image234

Kommentarer
Postat av: Cissan

Du gör rätt i att hoppa i säng. Vilken härlig dag du ändå verkar ha haft. Jag skulle önska det var jag som också fick uppleva det du gör nu. Ska bli roligt att följa dig vidare.
kram kram

2007-10-17 @ 20:21:34
URL: http://www.dsign.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0