Onsdag och fullt ös i huset!

Jo.. jag är väldigt trött... Sitter här vid datorn och har hällt upp ett glas vitt vin i sällskap med en chokladboll.. Sitter och myser och längtar till sängen... Men än kan jag inte gå och lägga mig, nej.

Jag har nämligen 9 väklädda herrar i vardagsrummet som sitter och dricker och pratar gamla minnen framför fotbollen och öppna spisen.. Varför de valde en onsdag.. fråga mig inte.. De är det gamla ungdomsgänget som hängde ute om kvällarna och spelade fotboll och annat som ungdomar ju gör när de är unga. De träffas alltför sällan och ikväll ska de ut på krogen. De valde att förfesta här och då blir det ju som en liten inflyttningsfest också. Nu sitter de och skrattar högt och hjärtligt!

Jag stortrivs när det är folk i huset, älskar att skämma bort våra gäster. Jag vill att de stannar men samtidigt längtar jag tills de går så att jag kan gå och lägga mig.. Jag kommer att somna som en stock!

Idag har jag målat klart det nya fikarummet, målade taket också så mina armar är ömma. VI har även förberett vissa saker som t.ex. strykbord så att vi bara kan sätta igång när tygerna kommer. Hantverkarna har kommit långt i sitt arbete. det är spännande att se hur saker utvecklas och jag har fått bra kontakt med hantverkarna, vilket jag tycker är väldigt viktigt när man i framtiden ska arbeta som inredare (nu är jag ju "bara" inredarassistent). Imorgon vet jag inte vad som händer.. jag kanske kan hjälpa en av inredarna med tyger och annat smått. Lägtar tills möblerna kommer och man får börja inreda!!

Har inga bilder att visa så jag visar lite bilder från i somras, från Karlssons familjegård ute på landet.
Är det inte helt HÄRLIGA bilder?!

image236


image237

image238

image239

       

           

Kommentarer
Postat av: Cissan

Vilka hærliga bilder! somrigt och gott!
kram

2007-10-18 @ 21:16:02
URL: http://www.dsign.blogg.se
Postat av: cissan

Du är utmanad, se min blogg =)

2007-10-23 @ 14:28:40
URL: http://www.dsign.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0