Fick inte det..

.. De ringde idag och berättade att jag inte fick jobbet. =(

De sa att alla tre var jätteduktiga och att det var ett svårt beslut men att de i slutändan blev tvungna att gå på erfarenhet och då förlorade jag... surt... Jag är 22 år och tog min examen i våras. Programmet för inredning och butikskommunikation på universitetet. Jag började studera direkt efter gymnasiet så jag har ju ingen yrkeserfarenhet... så.... vart fan ska jag börja?? Om alla butiker/företag resonerar likadant; "vi söker någon med mer erfarenhet" så kommer jag ju aldrig få ett jobb?

Jag vill jämföra mig själv med ett ägg.. Ett rått ägg är inte mycket för världen.. Det är inte många som äter råa ägg och de som gör det gör det knappast för att det är gott. Alla vill ha kyckling. Men jag måste ju få en chans att utvecklas till en kyckling. Och jag vill inte bli ett kokt eller stekt ägg för det är inte min grej. Jag är utbildad till att bli en kyckling.

Så mina vänner.. jag är ett rått jävla ägg!
Tack för att du lyssnade på migg skitsnack =)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nej vad tråkigt att höra! Jag känner igen dilemat "För att få jobb krävs erfarenhet, men för att få erfarenhet krävs det att man har jobbat" Sjukt egentligen. Vilken intressant utbildning du har gått föresten, har aldrig hört talas om den förut. Kram Sandra

2008-01-29 @ 18:47:57
URL: http://tjohalia.blogg.se
Postat av: helen

så du har gått den utbildningen? jag tänkte söka till butikskommunikation nu i vår. var det en ky-utbildning du läste? svårt att komma in? nöjd? vilken stad? för mig blir det göteborg, bor där och vet inte om jag är beredd att flytta... förstår att det känns surt med bristen på yrkeserfarenhet när arbetsgivaren verkar lägga sådan fokus på det men jag tror att allt händer av en anledning, du fick inte detta jobbet men nästa är ännu bättre och där passar du som handen i handsken =) kram på dej!

2008-01-29 @ 19:19:50
Postat av: Linda P

Blä vad trist!!! Hoppas det går bättre nästa gång.

Vi hade redan lacken så jag vet inte vad den kostar. Men kolla med t ex Autoexperten. En sprayburk kostar typ 160 spänn säger min sambo, men spraya kan du ju inte göra. Kolla annars med färgaffären, man måste inte tvunget ha billack. Lycka till! Du får berätta hur det går :)

2008-01-29 @ 19:21:14
URL: http://livinglikelinda.blogg.se
Postat av: jenny

vad tråkigt att höra....håller med dig, får man inge jobb kan man ju aldrig få erfarenhet...måste ju få chansen också att visa att man kan.
kram/jenny

2008-01-29 @ 19:57:14
URL: http://www.jennyshus.webblogg.se
Postat av: Malin Inspiration&design

*Tröstande kram til dig*

2008-02-01 @ 09:17:16
Postat av: pia

tycker du borde fått jobbet, du har ju dunderfin blogg och verkar kunna det med att "se" hur det ska inredas, du är jätteduktig!!! förlora inte hoppet och din självkänsla!
trevlig helg!
kram

2008-02-01 @ 20:01:10
URL: http://baramittlillahem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0